به نام خداوند جان آفرین
CRM مخفف کلمات Customer Relationship Management به معنی مدیریت ارتباط با مشتری است که یک استراتژی برای کسب آگاهی بیشتر در زمینه نیازها و رفتار مشتریان برای برقراری ارتباط مطلوبتر با آنها میباشد. نیاز است جهت بهرهبرداری بهتر، CRM و فلسفه آن در ابعاد نیروی انسانی، تکنولوژی و نرمافزار و فرآیندهای کاری مد نظر قرار گرفته شود.
برخی از اهداف سیستمهای مدیریت ارتباط با مخاطبین (مشتریان) به شرح زیر میباشد:
- بهبود فرآیند ارتباط با مخاطبین واقعی
- ارائه محصولات صحیح به هر مخاطب
- ارائه محصولات صحیح از طریق کانالهای صحیح
- ارائه محصولات صحیح در زمان صحیح
از این رو دانشگاه قرآن و حدیث جهت مدیریت بهتر ارتباط با دانشجویان خود، اقدام به طراحی و پیادهسازی سامانه ارتباط با دانشجویان (Student Relationship Management) یا همان SRM به نشانی srm.qhu.ac.ir نمود. در این راستا، پس از انجام مطالعات اولیه، استخراج فرآیندهای مختلف و انتخاب نرمافزار و پیادهسازی فرآیندها درون نرمافزار در دستور کار قرار گرفت. در حال حاضر، فاز اول سامانه با تعدادی از فرآیندهای پرکاربرد آماده بهرهبرداری است و انشاءالله در آیندهای نزدیک، سایر فرآیندها نیز در دسترس دانشجویان محترم قرار خواهد گرفت.
در ادامه، معرفی مختصری از سامانه SRM آمده و فایلهای راهنمای استفاده از سامانه به صورت کاملتر در قالبهای متنی و ویدئویی در قسمت راهنمای سامانه و لینکی که در انتهای همین صفحه نیز وجود دارد، در دسترس خواهد بود.
برخی از امکانات سامانه:
- امکان ثبت درخواست مربوط به فرآیندهای پرکاربرد آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و مالی مانند فرآیندهای زیر:
- گواهی اشتغال به تحصیل
- گواهی فراغت از تحصیل
- مرخصی تحصیلی
- درخواست تخفیف شهریه
- گواهی پرداخت شهریه
- ارائه به استاد
- گزارش پایان نامه
- طرح اجمالی پایان نامه
- طرح تفصیلی پایان نامه
- تائیدیه پیش دفاع
- طرحنامه سمینار
- تغییر حوزه آزمون
- انتقادات و پیشنهادات
- طرح شکایت
- گواهی ریزنمرات
- حذف ترم
- حذف درس
- تطبیق واحد
- درخواست رسیدگی ویژه
- فرم معدل
- امکان استفاده از سامانه با انواع دستگاهها، سیستمهای عامل و مرورگرهای اینترنتی.
- امکان برقراری ارتباط دو طرفه بین دانشجو و دانشگاه و ثبت درخواست از طرق مختلف چون وب، پیامک، تلفن و ایمیل.
- امکان پیگیری وضعیت با استفاده از کد رهگیری.
- امکان مشاهده تمام درخواستهای ثبت شده دانشجو و مراحل انجام و نتایج آن.
- ارتباط خودکار با سامانههایی چون سامانه جامع آموزشی (ناد) و مکاتبات.
- امکان گرفتن خروجیهای مختلف با فرمتهای معمول (Excel، Word، Pdf و ...).
- امکان اخذ خودکار اعلانات آموزشی از سامانه ناد و ارسال آن به دانشجو از طرق مختلف (وب، پیامک، تلفن، ایمل و ...) به صورت خودکار یا با تأیید کارشناسان ذیربط (به عنوان مثال ارسال خودکار پیام مناسب به دانشجویانی که سقف سنوات ایشان در ترم جاری یا ترم آینده کامل میشود و لازم است درس خود را تمام کرده یا تعیین تکلیف نمایند).
- امکان ارسال پیام خودکار در تاریخهای مهم برای هر کاربر (تبریک تولد، تبریک و تسلیت مناسبتهای ملی و مذهبی و ...).
- امکان ارسال پیام گروهی برای جمعی از مخاطبین.
راهنمای تصویری استفاده از سامانه ارتباط با دانشجویان