به نام خداوند جان آفرین

 

 

 

CRM مخفف کلمات Customer Relationship Management به معنی مدیریت ارتباط با مشتری است که یک استراتژی برای کسب آگاهی بیشتر در زمینه نیازها و رفتار مشتریان برای برقراری ارتباط مطلوب‏تر با آن‏ها می‏باشد. نیاز است جهت بهره‏‌برداری بهتر، CRM و فلسفه آن در ابعاد نیروی انسانی، تکنولوژی و نرم‏‌افزار و فرآیندهای کاری مد نظر قرار گرفته شود.

برخی از اهداف سیستم‏های مدیریت ارتباط با مخاطبین (مشتریان) به شرح زیر می‏باشد:

  1. بهبود فرآیند ارتباط با مخاطبین واقعی
  2. ارائه محصولات صحیح به هر مخاطب
  3. ارائه محصولات صحیح از طریق کانال‏های صحیح
  4. ارائه محصولات صحیح در زمان صحیح

 

از این رو دانشگاه قرآن و حدیث جهت مدیریت بهتر ارتباط با دانشجویان خود، اقدام به طراحی و پیاده‏‌سازی سامانه ارتباط با دانشجویان (Student Relationship Management) یا همان SRM به نشانی srm.qhu.ac.ir نمود. در این راستا، پس از انجام مطالعات اولیه، استخراج فرآیندهای مختلف و انتخاب نرم‌‏افزار و پیاده‏‌سازی فرآیندها درون نرم‏‌افزار در دستور کار قرار گرفت. در حال حاضر، فاز اول سامانه با تعدادی از فرآیندهای پرکاربرد آماده بهره‏‌برداری است و انشاءالله در آینده‏‌ای نزدیک، سایر فرآیندها نیز در دسترس دانشجویان محترم قرار خواهد گرفت.

در ادامه، معرفی مختصری از سامانه SRM آمده و فایل‏های راهنمای استفاده از سامانه به صورت کامل‏تر در قالب‏های متنی و ویدئویی در قسمت راهنمای سامانه و لینکی که در انتهای همین صفحه نیز وجود دارد، در دسترس خواهد بود.

 

برخی از امکانات سامانه:

  1. امکان ثبت درخواست مربوط به فرآیندهای پرکاربرد آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و مالی مانند فرآیندهای زیر:
  2. گواهی اشتغال به تحصیل
  3. گواهی فراغت از تحصیل
  4. مرخصی تحصیلی
  5. درخواست تخفیف شهریه
  6. گواهی پرداخت شهریه
  7. ارائه به استاد
  8. گزارش پایان نامه
  9. طرح اجمالی پایان نامه
  10. طرح تفصیلی پایان نامه
  11. تائیدیه پیش دفاع
  12. طرح‏نامه سمینار
  13. تغییر حوزه آزمون
  14. انتقادات و پیشنهادات
  15. طرح شکایت
  16. گواهی ریزنمرات
  17. حذف ترم
  18. حذف درس
  19. تطبیق واحد
  20. درخواست رسیدگی ویژه
  21. فرم معدل
  22. امکان استفاده از سامانه با انواع دستگاه‏ها، سیستم‌های عامل و مرورگرهای اینترنتی.
  23. امکان برقراری ارتباط دو طرفه بین دانشجو و دانشگاه و ثبت درخواست از طرق مختلف چون وب، پیامک، تلفن و ایمیل.
  24. امکان پی‏گیری وضعیت با استفاده از کد رهگیری.
  25. امکان مشاهده تمام درخواست‌های ثبت شده دانشجو و مراحل انجام و نتایج آن.
  26. ارتباط خودکار با سامانه‏‌هایی چون سامانه جامع آموزشی (ناد) و مکاتبات.
  27. امکان گرفتن خروجی‌های مختلف با فرمت‌های معمول (Excel، Word، Pdf و ...).
  28. امکان اخذ خودکار اعلانات آموزشی از سامانه ناد و ارسال آن به دانشجو از طرق مختلف (وب، پیامک، تلفن، ایمل و ...) به صورت خودکار یا با تأیید کارشناسان ذیربط (به عنوان مثال ارسال خودکار پیام مناسب به دانشجویانی که سقف سنوات ایشان در ترم جاری یا ترم آینده کامل می‌شود و لازم است درس خود را تمام کرده یا تعیین تکلیف نمایند).
  29. امکان ارسال پیام خودکار در تاریخ‌های مهم برای هر کاربر (تبریک تولد، تبریک و تسلیت مناسبت‌های ملی و مذهبی و ...).
  30. امکان ارسال پیام گروهی برای جمعی از مخاطبین.

 

راهنمای تصویری استفاده از سامانه ارتباط با دانشجویان